top of page
Forfatterens bildeRedaksjonen

Ønsker å bygge videre på de gode arrangementene norsk hockey tilbyr

Cato Cocozza er klar på at han ønsker å bygge videre på de gode arrangementene norsk ishockey tilbyr som Hockey Classic, romjulshockey og sluttspillet og få samlet hockey-Norge rundt dem for å utvikle dem i enda større grad

Foto: H4Y / OCN


Norsk hockey var samlet til årlig kick off for seriestart for EHL og Bambusa-ligaen på Jordal Amfi i regi av Elitehockey. Der møtes trenere, spillere og ledere for alle klubbene samt media til et flere timer langt event. Daglig leder Cato Cocozza i Elitehockey er stolt over arrangementet der hvor alle de større mediehusene var representert.

- Det er akkurat det vi ønsket det skulle være, det har vært masse folk, profiler som har bydd på seg sjæl og vi har hatt med både dame og herreligaen med Bambusa og EHL nå og eneste idrett som jeg vet om som gjør det. Så er jeg veldig stolt over det jeg har fått til i dag så vi sitter igjen med et veldig vellykket arrangement, alle mediehus som jeg vet om og kan navnet på er her i dag - kanskje lokalavisene skulle vært her i større grad, sier Cocozza godt ut i Kick Off-programmet.


Et av de store valgene Cocozza har måtte stå for i sin rolle som daglig leder i Elitehockey er hvilket liganavn ishockeyen skal fronte i nærmeste fremtid. Det har vært delte meninger blant hockeyfolket etter at valget landet på Elitehockeyligaen med forkortelsen EHL.


Cocozza mener det er viktig at man skal kunne skille seg ut i fravær av en ligasponsor, som man fortsatt håper skal kunne komme inn i norsk ishockey.


- Alternativet er at vi hadde vært Eliteserien i ishockey og det handler litt om å skille oss ut i forhold til vår egen sport kontra fotballen. Da landet vi på EHL etter en del diskusjoner og strategiarbeid rundt det og det har ikke vært lett å få til. Men så får vi se da om vi klarer å byge opp en merkevare og se hva man får til, sier han.


- Hvis det får en grobunn, hvor lett blir det å selge et ligasponsorat da?


- Vi må være ærlig å si at vi er ikke i en posisjon til å velge og vrake i liganavn. Jo, bedre vi markedsfører oss nå jo mer attraktive er vi ovenfor en potensiell samarbeidspartner som ønsker å ta hele liganavnet og når den tid kommer så må vi ta en vurdering på hva vi skal gjøre.


Han forteller videre om at han allerede nå hører folk vil at man skal beholde liganavnet slik som det er i dag, noe som han er positiv til. Samtidig vil han holde døra åpen for en sponsor som ønsker å legge penger på bordet for liganavnet.


- Det er muligheter med EHL der hvor man kobler seg på en sponsor som man har sett i utlandet. Vi ser jo mange andre har korte navn og det klinger bra. Så gjelder for oss å komme litt ut av skogen her og vise til et arbeid som vi gjør, kanskje synliggjøre oss mer på sosiale medier så det setter et press på oss alle, fortsetter Cocozza.


Bygge rundt eksisterende arrangement i norsk ishockey

Samtidig er Elitehockey-sjefen opptatt av å kunne bygge oppunder de gode arrangementene som norsk hockey i dag tilbyr. Han nevner spesielt Hockey Classic, romjulshockey og ikke minst sluttspillet i EHL. Blant annet håper han å samle norsk hockey rundt Hockey Classic slik at klubbene kan ta med seg sine samarbeidspartnere til en av de flotteste reklameplakatene hockeyen har å tilby. Ingenting er klart men han håper å kunne presentere planer for dette om ikke altfor lenge.

- Jeg må prøve å holde på bremsen her men ja det kommer noen arrangementer som vi ønsker å gjennomføre den sesongen her. Vi er ute hos samarbeidspartnere og snakker om konsepter og når vi har fått med de vi ønsker med på laget så skal vi gå fullt ut med det. Det er naturlige arrangementer allerede med Hockey Classic, romjulshockey og sluttspillet som vi kan bygge mer rundt, sier han og fortsetter videre:


- Og så skal vi selvfølgelig ha noen interne opplegg med klubbene og få dem til å samarbeide bedre. Det skal bli et tettere samarbeid, man kommer til å høre mer fra oss og jeg gleder meg til den dagen jeg kan si høyt nyheten noen av de konseptene vi jobber med.


Se hele intervjuet med Cato Cocozza i videoen under:


bottom of page